Corvette Z06 na polské čerpací stanici

 

Ukázka způsobu jízdy, který pro vaše pneumatiky není ideální.

Dostane Ferrari od Porsche podvozek Audi ?

Model s motorem uprostřed a cenovkou mezi 911 a 918 buď vyjede s technikou příští R8, na níž pracuje Audi, nebo bude muset pár let počkat.

Automobilka Porsche už nějakou dobu přemýšlí o tom, jak kromě navyšování objemů výroby dosáhnout ještě tučnějších marží. Ferrari je Němcům vhodným vzorem. Proto by se měl v nabídce v příštích letech objevit sportovní model s motorem uprostřed a cenovkou na půli cesty mezi 911 a supersportem vycházejícím z konceptu 918 Spyder. Přestože je však v rámci skupiny Volkswagen vývojem platforem pro sportovní modely pověřeno právě Porsche, jeho nový model - pokud ho vedení VW schválí - nejspíš vyroste na podvozku Audi R8.

Současná pozice Porsche v rámci koncernu je totiž čerstvou záležitostí. Audi s motorem uprostřed naproti tomu čeká facelift - uvidíme ho prý v Ženevě, autu nepatrně vzroste výkon a dostane dvouspojkovou převodovku - a v Ingolstadtu dávno usilovně pracují na jeho nástupci. Podvozek příští R8 dostane také druhá generace Lamborghini Gallardo. Šéfům Volkswagenu se přirozeně nechce posvětit vývoj další platformy u Porsche.

Pokud se proto v Zuffenhausenu rozhodnou vyjet z autem v příštích několika letech, budou muset nasadit techniku Audi. Porsche má jedinou další možnost. Může plány o pár let odložit a postavit své auto na platformě třetí generace R8. Ta už bude vyvinutá ve Weissachu u Porsche, které podle všeho na vlastní technice pro svého soupeře Ferrari 458 trvá.